מה חשוב לדעת על התקנת מערכת מים בבית או במשרד

התקנת מערכת מים היא בפשטות יצירת הצינורות הקטנים שיובילו מים ברחבי הבית או המשרד שלכם. מה חשוב לזכור כשמתכננים מערכת מים חדשה או מערכות מים קיימות? במדריך הזה נענה על כל השאלות בנושא

מערכת מים תת כיורית

אחד החידושים בתחומי מערכות המים הוא מערכות מים שנמצאות מתחת לברז הכיור, או בשם המקצועי "מערכת מים תת כיורי". הייחוד במערכת הזאת היא שהיא מבצעת מניפולציה על המים מתחת לכיור, כלומר במקום סמוי מן העין שלא מפריע ותופס שטח עבודה מיותר במטבח או באמבטיה. המניפולציות האפשריות על מים הן חימום, כך שיש מערכת מים תת כיורית שמחממת את המים, או קירור, או טיהור, ולפעמים אפילו הגזה של המים או "ריכוך" שלהם. על פני השטח בדרך כלל נראה פשוט שני ברזים שיוצאים מאותו צינור – ברז אחד מוציא מים קרים ומטוהרים והשני מוציא מים חמים, למשל.

תכנון מוקדם של מערכת המים יאפשר ליצור מערכת מים תת כיורי יעילה שתצריך שיפוץ מינימלי. המערכת התת כיורית משתמשת בנקודת מים אחת, כך שנדרשת רק התקנה שלה.

ברז סודה למשרד הייטק 1 מה חשוב לדעת על התקנת מערכת מים בבית או במשרד

חשוב לתכנן בקפידה את מערכת המים

מערכת מים היא המערכת שדרכה מים זורמים בכל רחבי הבית או המשרד. כיום בעת שיפוץ הבית או תכנון מחדש של המשרד ייתכן שתרצו לשדרג את מערכת המים שיש לכם. כיום ניתן באינטרנט למצוא הנדימנים בכל הארץ שיוכלו לשדרג עבורכם את מערכות המים אך יש לדעת מה לבקש מהם וממה להיזהר.

כל שינוי של מערכת המים בבית או במשרד כולל, באופן כללי, קדיחת חור בצנרת הקיימת והוספה של נקודת מים חדשה (כיור, ברז) באמצעות מפצל צינור. באותה צורה אפשר לסגור נקודות מים קיימות – תוך הסרת המפצל וחיבור של הצינור המחורר. מדובר בעבודה שלפעמים מצריכה שבירת קיר או במקרים חריגים הרמה של הבלטות ופעולה מתחת לרצפת הבית או המשרד. לכן, חשוב מאוד לתכנן מראש את מערכת המים כדי להימנע מביצוע פעולות מיותרות, מסורבלות ומלכלכות.

מה זאת מערכת מים רכים?

"מים רכים" היא עוד מניפולציה שניתן לעשות למי הברז הרגילים. במי ברז רגילים יש סידן ומגנזיום, שני יסודות שהשילוב שלהם במים מוביל ליצירת מים "קשים". האבנית המצטברת בצנרת, למשל, היא תוצאה של ה"קשיות" של המים. מערכת לריכוך מים היא מערכת שמסננת את המים מהיסודות האלה וגורמת להם להיות "רכים" ופחות מסוכנים לבריאותנו. האבנית שיש במים "קשים" אינה רצויה לבריאותנו.
מערכת ליצירת מים רכים יכולה להיות ביתית או משרדית, ויתכן אף במקרים מסוימים שניתן ליצור מערכת מים רכים תת כיורית. בכל מקרה, ניתן להוסיף מערכת מים רכים כשדרוג למערכת מים קיימת או בעת שיוצרים מערכת מים חדשה. אך חשוב לזכור שעדיף לתקן מערכת מים בבת אחת ולא לאט לאט כדי לצמצם את נזקי השיפוץ וההתקנה.

Call Now Button