מהי החשיבות בשימוש במרכך מים למערכות מים תעשייתיות?

חשיבות השימוש במרכך מים למערכות מים, טמונה בעובדה שמי הברז ברוב אזורי הארץ מכילים אבנית מומסת, אשר משפיע לרעה על איכות המים. המים האלו מוגדרים כמים קשים ותפקיד מרככי המים השונים הוא לשפר את איכות המים, תוך הפיכתם ממים קשים למים מרוככים וטובים יותר. במים קשים נמצאים הרבה מלחי קשיות – מלחי סידן, מגנזיום אשר גורמים להיווצרות האבנית המומסת. היווצרות האבנית נגרמת לרוב עקב נטייתם של הסידן והמגנזיום להידבק למשטחי הצינורות ולגופי החימום. הימצאות החומרים האלו במים הקשים מובילים למספר השלכות שליליות כמו: הפחתת זרימת המים בצינורות, יצירתה של שכבה טרמית מבודדת המקטינה את יעילות גופי החימום והמערכת ובנוסף עלולים להוביל למצב של בלאי במערכת המים. אמנם קשיות המים אינה מעידה בהכרח על כך שהמים לא יהיו ראויים לשתייה, אך ניתן לומר שמים קשים מהווים בעיה בקרב גורמים עסקיים ומוסדיים רבים, עקב הבעיות אשר עלולות להיווצר עקב מלחי הקשיות במים ועקב השפעתם הרעה על איכות המים.

תפקיד מרכך המים

לפני שנצלול לעומק הנושא חשוב לדעת מה הם בכלל מים רכים? ומהם הם מים מרוככים?

מים רכים הם מים אשר יש בהם באופן טבעי מעט אבנית מומסת, מעט מלחים ומעט מלחי קשיות.
מים מרוככים הם מים אשר סולקו מהם מלחי הקשיות והאבנית המומסת.
מרכך מים הינו מכשיר ידני או אוטומטי אשר מסלק מהמים את מלחי הקשיות והאבנית המומסת. תפקידו של מרכך המים או בשמו הנוסף "מחליף יונים" הוא למנוע את היווצרות כל הבעיות שהזכרנו מעלה.
כשמדובר על מרכך מים שכולל בתוכו חומר אשר תפקידו להחליף את היונים. הפעולה הזו גורמת לספיחתם של המלחים ובעצם מביאה להקטנת רמת הקשיות במים וכן סילוק האבנית עד הפיכת המים הקשים למים מרוככים. טכנולוגיית ריכוך המים מתבצעת על ידי העברת מי הברז דרך מרכך המים ותוך שימוש במלח בישול נקי או שימוש במלח אשלגני.
במרבית האזורים בארץ מפעלי התעשייה, בתי העסק והתושבים אשר יש ברשותם מכונות כביסה, גופי חימום, מדיחי כלים ועוד מעוניינים למנוע את נזקי האבנית ולשם כך הומצאה טכנולוגיית ריכוך המים.

מרכך מים למערכות התעשייה השונות

במטבחים מוסדיים, מסעדות ובתי קפה יש חשיבות גבוהה לשימוש במרכך מים אשר תפקידו לספק הגנה יעילה עבור מערכות המים מפני האבנית. למוסדות אלו יתאימו מרככי המים האוטומטים המיועדים למדיחי כלים, מכונות קרח, מכונות שתייה וקפה. בתחום התעשייה יש דרישה למרככי מים עבור מערכות המים החמים.

Herman Systems הוקמה לאחר 25 שנות ניסיון בייצור והתקנה של ציוד למטבחים בתחום מערכות השתייה. חברתנו מציעה מרככי מים תעשייתיים, מרככי מים אוטומטים ועוד מגוון רחב של מוצרים המיועדים לטיפול וריכוך המים עבור כל סוגי העסקים.

Call Now Button